Należy pamiętać, że pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo złożonym procesem – składa się z wielu działań, które zmierzają do ich optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Z tego powodu bardzo dużo właścicieli wybiera działania na skróty. Często jest tak, że zamiast pozycjonować strony internetowe inwestują w ich płatną promocję.
SEO SEM
Warto podkreślić, że Google posiada dwa typy wyników wyszukiwania: płatne, a także bezpłatne. Łatwo się domyślić, że płatne wyniki widoczne są gdy za nie zapłacimy. Jeśli mowa o darmowych, to pojawiają się wtedy, gdy zoptymalizujemy swoją witrynę internetową pod wyszukiwarkę Google, a ta wytypuje nasze treści jako najlepiej dopasowane, a także najbardziej wartościowe dla naszego zapytania.
Czym jest SEO
Warto podkreślić, że SEO czyli Search Engine Optimization jest praktyką polegającą na optymalizowaniu treści udostępnianych bądź widocznych w bezpłatnych wynikach przeglądarki Google. Ma na to wpływ bardzo dużo czynników. Może to brzmieć skomplikowanie, jednakże wymaga to po prostu zachowania kilka najważniejszych zasad oraz trzymania się ich i stopniowego wdrażania kolejnych. Trzeba też zwrócić uwagę na fakt, że na SEO strony internetowej wpływ będzie mieć opublikowany temat, tag, nagłówek oraz opis meta. Ponadto jednocześnie tworzone są treści: łatwe do przyswojenia, proste, popularne, nasycone słowami oraz frazami, które Google chce dopasowywać do zapytań użytkownika. Warto zaznaczyć, że na pozycjonowanie stron internetowych ma także wpływ szereg działań spoza samej witryny, na przykład dostępność w Google Moja Firma, wszelkie recenzje, linki zewnętrzne oraz odwołania do naszej witryny. Czyli spory wpływ na popularność strony internetowej.
Co to jest SEM?
Wiele osób zastanawia się, co to jest SEM. Jest to Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach. Warto podkreślić, że o SEM mówi się wprost jako o marketingu płatnym, czyli wszystkie działania mają związek z konfigurowaniem, a także optymalizacją reklam, w tym również ustalaniem budżetu jaki chce się na nie przeznaczyć. Trzeba też wspomnieć o tym, że najczęściej używanym do tego narzędziem jest Google Ads czyli Google AdWords. Tego typu mechanizm korzysta z badania słów kluczowych tworząc kampanie reklamowe, które nastawione są na te słowa bądź frazy kluczowe. Ponadto w efekcie tego, użytkownicy wyszukując frazę kluczową, widzą dedykowane im treści, które pochodzą z płatnych kampanii reklamowych, a dopiero pod nimi te darmowe, które są wynikiem pracy nad SEO danej strony internetowej.
Przeczytaj więcej na ryneknc.pl