haspro.pl

haspro – dom, zdrowie, internet

cechy dobrego szefa
Biznes

Najważniejsze cechy dobrego szefa

Z całą pewnością szef pełni bardzo odpowiedzialną rolę w każdym przedsiębiorstwie. Dlatego osoba na tym stanowisku powinna posiadać odpowiednie cechy charakteru, dzięki którym bez przeszkód będzie mogła pełnić taką rolę. Warto dowiedzieć się na ten temat nieco więcej oraz poznać najważniejsze cechy dobrego szefa.

Odporność na stres

Dobry szef powinien być przede wszystkim bardzo odporny na stres, ponieważ jest to niezwykle istotna cecha w tym przypadku. Oprócz tego nie powinien się dawać ponosić emocjom, co może być dla niego niekorzystne. Kierownik powinien dawać sobie radę z odczuwanym przez siebie stresem, tak aby nie przenosić go na swoich podwładnych. Dzięki temu jego praca będzie przebiegała w sposób profesjonalny, co z całą pewnością jest niezbędne na tak istotnym stanowisku.

Asertywność

Kolejną cechą każdego dobrego szefa z całą pewnością jest asertywność. Dlatego powinien posiadać taką cechę. Asertywność w dużej mierze oznacza realizację założonych celów pomimo negatywnych nacisków otoczenia. Dzięki temu kierownik będzie w stanie realizować swoje plany, które mają duże znaczenie dla całokształtu działalności przedsiębiorstwa. Dlatego warto zwrócić uwagę na posiadanie tej istotnej cechy przez każdego kierownika. Dobry szef potrafi pójść na kompromis oraz pogodzić interesy wszystkich osób, które są stronami w danym zadaniu.

Samodzielność

Wśród najbardziej istotnych cech każdego dobrego szefa można również wymienić samodzielność w działaniu. Jest to niezwykle istotne dla każdego kierownika, który w sposób samodzielny zarządza projektami. Szef powinien mieć również umiejętność rozkładania całych projektów na poszczególne części, które będą łatwe do realizacji. Kierownik powinien po prostu realizować powierzone mu projekty. W tym przypadku nie powinna mieć znaczenia żadna motywacja zewnętrza. Oprócz tego każdy kierownik powinien doprowadzić swój projekt do końca, co jest niezwykle ważne.

Empatia

Każdy dobry kierownik powinien się również charakteryzować empatią. Dzięki temu będzie mógł się wczuć w sytuację oraz położenie innych osób, między innymi swoich podwładnych. Empatia ma bardzo duże znaczenie w każdej pracy, dlatego kierownik zdecydowanie powinien ją posiadać. Dzięki temu będzie mógł sprawnie zarządzać powierzonym mu zespołem, a wszystkie projekty będą realizowane w bardziej efektywny oraz skuteczny sposób. Empatia uwzględnia również uważne słuchanie drugiego człowieka, a także brak dokonywania ocen jego postępowania. Dzięki empatii można zrozumieć drugiego człowieka, a także mu w odpowiedni sposób pomóc.